تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/13 - 14:40
کد خبر: 486779

نگاهی بر حماسه‌ مردم ایران در روز استکبار ستیزی؛

بانگ بلند ایرانیان علیه گردن‌کشان جهان/ حضور پر شور ملت ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

بانگ بلند ایرانیان علیه گردن‌کشان جهان/ حضور پر شور ملت ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با ۱۳ آبان ۱۴۰۲ اقشار مختلف مردم در جای جای ایران اسلامی، با حضور گسترده و پر شور ضمن محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه و، ابراز همدردی با مردم غزه، وحدت برای مقابله با استکبار را مورد تأکید قرار دادند. مردم ایران امروز، از ساعات ابتدایی در محل‌های از پیش تعیین شده در شهرهای مختلف حاضر شدند تا انزجار خود از جنایات غزه را به جهانیان اعلام و وحدت و یکپارچگی خود را فریاد بزنند.

خروش مردمی تهران علیه ظالمان جهان

 راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه ساعت 9 صبح امروز با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و  با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در تهران و سراسر کشور آغاز شد که در ادامه گزارش تصویری «خبرنامه دانشجویان ایران» را از این مراسم مشاهده می‌کنید:  

باتوجه به اینکه ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال در تهران به صورت راهپیمایی و از میدان فلسطین آغاز شده از ساعاتی پیش بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و مردم در میدان فلسطین حضور داشتند. حاضران در میدان فلسطین تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به شهادت رسیدند، در دست داشتند.

مردم، دانش آموزان و دانشجویان تهرانی حاضر در میدان فلسطین پرچم‌ مقدس کشورمان به همراه پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان را با خود همراه دارند. شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهایی است که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده شد.

قرائت بیانیه دانشجویان و دانش آموزان

در مسیر راهپیمایی امروز غرفه های تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند.  در مراسم راهپیمایی امروز بیانیه دانش آموزان و دانشجویان قرائت شد. بیانیه تشکل‌های دانشجویی را امیر رضا بخشی پور دبیر اتحادیه تحکیم وحدت و  بیانیه دانش آموزان را فاطمه صدرزاده فرزند شهید صدرزاده قرائت کردند.

تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌ 13 آبان خطاب به دانشجویان جهان اسلام و جهان عرب اعلام کردند که امروز بر همه جوانان و آزادی خواهان واجب است که دولت های خود را وادار به قطع کامل ارتباط با دولت غاصب رژیم صهیونیستی و کوتاه کردن دست آمریکا از ممالک اسلامی کرده و آنها را وادار به توقف نسل کشی ملت مظلوم فلسطین کنند. 

خالد القدومی: طوفان الاقصی فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران صبح امروز (شنبه، 13 آبان‌ماه) در مراسم راهپیمایی 13 آبان‌ماه، گفت: از شما برادران و خواهران قهرمان ایرانی که امروز برای ملت غزه و فلسطین و علیه آمریکایی مجرم حضور دارید، تشکر می‌کنم.  وی افزود: دیروز بار دیگر، بلینکن این چهره شوم که خود را یهودی می‌داند به تل‌آویو آمد و صهیونیست‌های اوباش با کشتارهای منطقه جبالیا و مدرسه آوارگان از او استقبال کردند.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه این صهیونیست‌های آمریکایی از هفتم اکتبر تا به امروز کشتارهای بسیاری را علیه مردم بی دفاع غزه مرتکب شده‌‌اند، تصریح کرد: تعداد شهدا و مجروحان هر روز در حال افزایش است و ملت فلسطین که مدافع از قبله اول مسلمانان و شرف امت است تا دیروز بیش از ۹ هزار و ۲۷۲ شهید که ۳۸۲۶ تن از آن‌ها کودک و ۲۴۰۵ نفر از آن‌ها زنان هستند را متحمل شده و ۲۳ هزار و ۵۱۶ نفر نیز در حملات به غزه مجروح شده‌اند.  خالد القدومی، گفت: تمام جنایت‌هایی که امروز در غزه صورت می‌گیرد، چه کشتار چه بمباران غیرنظامیان و آوارگی مردم بی دفاع همگی با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است و امروز وظیفه همه مسلمانان جهان است که از قبله اول مسلمانان دفاع کنند.

اما بیشتر حکومت‌ها در برابر این جنایت ها در قرن بیست و یکم سکوت کردند تا رژیم صهیونیستی گستاخ‌تر از همیشه زنان و کودکان غزه را سلاخی کند.  وی ادامه داد: امروز در حق غزه خیانت شده است. چرا امروز حکومت های مسلمان اختیار خود را به دست بایدن و نتانیاهو جنایتکار دادند و بی تفاوت نشستند تا گذرگاه رفح بر مردم مظلوم فلسطین و غزه بسته شود و این ننگ است.

نماینده جنبش حماس در تهران در پایان خاطرنشان کرد:‌ طوفان الاقصی به امید و وعده الهی به بهار پیروزی می‌رسد و فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد. ان‌شاءالله به همراه شما عزیزان نماز فتح الفتوح را در مسجد الاقصی بخوانیم.

قالیباف: رئیس جمهور آمریکا منفورترین افراد دنیا نزد ملت ایران است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به جمع راهپیمایان پیوست. رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب که در تاریخ گذشته اشاره دارند. ما هم در ایران اسلامی در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه این نهضت اسلامی که مایه حیات مجدد اسلام شد و باعث عزت و افتخار امت اسلامی شد. وی ادامه داد: تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است. این جملات را 60 سال پیش امام هم فرمودند.

راهپیمایی 13 آبان در اقسا نقاط کشور/ خروش غیورانه ملت علیه استکبار  

مراسم امروز با حضور اقشار مختلف مردم در جای جای ایران اسلامی برگزار شد که در ادامه نگاهی بر این مراسم در برخی از استان‌ها خواهیم کرد: 

 مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور اینبار با ظاهری متفاوت و در حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور پرشور مردم در تبریز برگزار شد.  صبح ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲، روزی که بار دیگر با حضور مردم، تاریخ ساز شد، مه صبحگاهی و باران پاییزی، دید عمارت باشکوه میدان ساعت تبریز را گرفته اما جلوی حضور مردم را نه؛ زن و مرد، کودک و نوجوان با مشت‌های گره کرده وارد میدان شدند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. خانواده‌ها به همراه فرزندان و دانش آموزان خود در این مراسم حضور پیدا کردند.

به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی، مردم آذربایجان غربی در راهپیمایی عظیم یوم‌الله ۱۳ آبان حضور پیدا کردند.  آغاز راهپیمایی۱۳ آبان در ارومیه/فریاد استکبار ستیزی طنین انداز شد  تقارن روز ملی استکبارستیزی امسال با تحولات اخیر فلسطین، سخنرانی روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان و نسل‌کشی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده تا راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار توقف فوری حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه باشند.

امروز مردم، مسئولان، پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز شیعه و سنی پا به پای همه با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان آمده بودند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار به خصوص رئیس جمهور آمریکا بزنند تا نفرت و انزجار خود را از جنایت‌های استکبار جهانی اعلام کنند.  امروز تمامی ادیان و قومیت‌های مختلف همپای مردم و مسئولان آذربایجان غربی با وجود سردی هوا با حضور پرشور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ثابت کردند تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و نظام هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان با توجه به جنایات اخیر رژیم اسرائیل در غزه استکبارستیزی را به اثبات رساند.  حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تداوم استکبارستیزی را نشان داد  حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان، با گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این روز را نماد پایداری در برابر استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان امسال، از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است که هم با اعلام تنفر از عملکرد گذشته و کنونی آمریکا، به‌خصوص در مسئله فلسطین و غزه و هم زمینه‌ای برای فعال‌تر کردن کشورهای اسلامی و جهان غرب در متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت و یاری رساندن به مردم غزه است.

وی گفت: جوانان ایران اسلامی در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند، این‌ها بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷، هویت دینی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره خورده، پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ‌های کفر انداختند.

 مردم مرزنشین ایلام نیز همچون سایر مناطق کشور، از ساعات ابتدایی امروز به خیابان‌ها آمده تا همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کنند.   اقشار مختلف مردم و دانش آموزان ایلامی در این مراسم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را محکوم کردند.

راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مردم انقلابی بیرجند نیز برگزار شد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top